INFORMACJA O CENTRUM KULTURY ŚLĄSKIEJ W NAKLE ŚLĄSKIM W TEKŚCIE ŁATWYM DO CZYTANIA (ETR)

Przeczytaj informację na tej stronie, albo kliknij link poniżej  i otwórz plik PDF w nowym oknie przeglądarki.

Czym zajmuje się Centrum Kultury Śląskiej?

Centrum Kultury Śląskiej jest instytucją kultury Powiatu Tarnogórskiego.
W Centrum organizowane są różne wydarzenia kulturalne na przykład wystawy, koncerty, wykłady, konferencje, spotkania, rajdy rowerowe.

Gdzie znajduje się Centrum Kultury Śląskiej?

Centrum Kultury Śląskiej znajduje się w pałacu w Nakle Śląskim.
Adres:
ulica Parkowa 1,
42-620 Nakło Śląskie
Do 1945 r. pałac należał do rodziny Henckel von Donnersmarck.
Potem mieściła się w nim szkoła i galeria sztuki.
Od 2013 r. w pałacu jest Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Ślaskim.
Tak wygląda budynek Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Ślaskim.

Tak wygląda budynek Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Ślaskim od strony parku.

Tak wygląda park przy Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Ślaskim.

Jeżeli chcesz pospacerować po parku i zobaczyć, jak wygląda pałac z zewnątrz, możesz przyjść o każdej porze.

 

Jeżeli chcesz wejść do środka i zwiedzić Pałac lub wystawy, musisz przyjść
o wyznaczonych godzinach.

Kiedy jest czynne Centrum Kultury Śląskiej?

Godziny otwarcia w kwietniu, maju, czerwcu, lipcu, sierpniu i wrześniu:
poniedziałek: nieczynne
wtorek od 12.00 do 18.00
środa od 12.00 do 18.00
czwartek od 12.00 do 18.00
piątek od 12.00 do 18.00
sobota od 11.00 do 18.00
niedziela od 11.00 do 18.00
Godziny otwarcia w październiku, listopadzie, grudniu, styczniu, lutym i marcu:
poniedziałek: nieczynne
wtorek od 12.00 do 17.00
środa od 12.00 do 17.00
czwartek od 12.00 do 17.00
piątek od 12.00 do 17.00
sobota od 11.00 do 17.00
niedziela od 11.00 do 17.00
1 i 3 maja
otwarte w godz. 11.00 – 17.00
Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim jest zamknięte:
1 i 6 stycznia,
Wielkanoc (niedziela i poniedziałek),
Boże Ciało,
15 sierpnia,
1 i 11 listopada,
25 i 26 grudnia
31 grudnia

Do Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim wchodzi się głównym wejściem znajdującym się po prawej stronie budynku.
Tak wygląda wejście główne.

Wejście główne, z podjazdem

Po wejściu do budynku zobaczysz kasę.
Tutaj kupisz bilet lub odbierzesz bezpłatny bilet w każdy pierwszy piątek miesiąca.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, możesz zapytać pracownika w kasie.
Do sali wystawowej możesz wejść po schodach z lewej strony kasy lub wjechać windą po prawej stronie kasy.
Przy kasie jest sklep. Tutaj kupisz książki, płyty DVD, breloki i magnesy.

Ile kosztuje bilet do Centrum Kultury Śląskiej?

W każdy pierwszy piątek miesiąca możesz zwiedzić Centrum za darmo.
W pozostałe dni musisz kupić bilet wstępu.
Bilet normalny – 10 zł
Bilet ulgowy – 5 zł (osoby niepełnosprawne, emeryci, uczniowie, studenci)
Bilet grupowy (powyżej 10 osób) – 5 zł od osoby
Bilet dla opiekunów grup szkolnych, przewodników PTTK (za okazaniem legitymacji) – 1 zł
Bilet rodzinny ( 2 osoby dorosłe + dziecko/dzieci do 15 r. życia) – 15 zł
Opłata za przewodnika – 20 zł (język polski); 40 zł (język angielski lub język niemiecki)
Bilety na inne wydarzenia (koncerty, rajdy) mają różne ceny.
Za bilet możesz zapłacić gotówką lub kartą płatniczą.

Co możesz zobaczyć w Centrum Kultury Śląskiej?

W Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim możesz zobaczyć wystawy stałe i wystawy czasowe.
Wystawy stałe nie zmieniają się przez wiele lat.
Wystawy czasowe trwają kilka tygodni albo kilka miesięcy.
Wystawy stałe w Centrum:
• Salonik Hrabiego
W tej sali był pokój mieszkalny hrabiny Teresy, siostry hrabiego Łazarza V, ostatniego właściciela pałacu. W sali są dziewiętnastowiecznych i dwudziestowiecznych meble. Oryginalnym pałacowym meblem jest drewniane krzesło z czarnym siedziskiem.

• Chwała Rodu Henckel von Donnersmarck
Wystawa poświęcona jest rodzinie Henckel von Donnersmarck. Zobaczysz oryginalne dokumenty, kopię kontraktu ślubnego hrabiego Hugona I oraz jego pierwszej żony, Laury von Hardenberg, książki z biblioteki hrabiów Henckel von Donnersmarck i inne pamiątki.

Więcej o wystawach przeczytaj na stronie internetowej www.cekus.pl w zakładce WYSTAWY.
O innych wydarzeniach w Centrum Kultury Śląskiej przeczytaj na stronie internetowej www.cekus.pl w zakładce KALENDARIUM WYDARZEŃ

Gdzie znajduje się biuro Centrum Kultury Śląskiej?

Dyrekcja oraz biura Centrum Kultury Śląskiej znajdują się na pierwszym piętrze w pałacu w Nakle Śląskim.

Adres:

ulica Parkowa 1,

42-620 Nakło Śląskiego

Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku od godziny 9:00 do 16:00.

Jak możesz się skontaktować z Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim?

Możesz zadzwonić na telefon stacjonarny:

32 441 60 28 (sekretariat, obsługa: Aleksandra Głaz)

Możesz zadzwonić na telefon komórkowy:

505 802 207

 

Możesz wysłać e-mail:

biuro.cekus@gmail.com

 

Możesz wysłać list na adres:

Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim

ul. Parkowa 1

42-620 Nakło Śląskie